Skype Me™! | XMPP: Dostępność na GTalk Status w sieci Jabber/XMPP „...na zawsze pozostaniesz w naszych sercach...”
Maxthon Browser
Zaloguj się

2008-05-03 Wpis 96 - Webdesign :: Pierwsze zlecenie...

Level: 1 | Time: 15:33:14 | Date: 03 maja, 2008
Nadeszła sobota, imieniny kota.
A może i nie imieniny, ale i tak będzie się działo.
Chodzi o stronę internetową!


Znajomy znajomego poszukuje kogoś, kto usprawni mu, witrynę...
Padło na mnie, jako że przed kompem spędzam całe dnie i noce, dlatego....mam do Was prośbę bracia joggerowcy!
Jako że będzie to moje "pierwsze zlecenie" tego typu, nie wiem... ekhm... jaką cenę zażądać?

Dlatego proszę Was o pomoc.



Weźcie pod uwagę następujące rzeczy i napiszcie, co mam zrobić i co sądzicie:

  • Zlecenie będzie polegało generalnie na usprawnieniu seriwsu. Nie znam jeszcze szczegółów, ale tyle co wiem to po prostu zrobienie ładnej, profesjonalnie wyglądającej, przejrzystej strony. Szczegołów dowiem się dzisiaj...
  • Obecnie strona (nie mogę podać linku niestety) nie wygląda źle, aczkolwiek faktycznie wypadałoby coś zmienić.
  • Z tego co widziałem, strona oparta jest na CMS-ie OpenSolution Quick.Cart czyli darmowym systemem sklepu internetowego (widzę, że najnowsza wersje 3.0 wyszła w kwietniu tego roku, czyli będzie trzeba pewnie będzie ją zaktualizować.
  • Z tego co jeszcze mi powiedziano do tej pory strona ma brać...hm... udział w jakimś konkursie? Tak zrozumiałem... Niby nie ważne, ale... no do końca maja chyba ma być gotowa.
Tyle o projekcie, teraz czego ja się boję i czego nie wiem. Na ile mam siebie wycenić...? Nie mam obczucia w tych sprawach...więc nie wiem... Wy wiecie, ale pamiętajcie, że:
  • To będzie moje pierwsze zlecenie "za kasę", więc na pewno nie powinna byc to suma jaką Wy profesjonalnie freelancerzy żądacie od klientów ;-)
  • Moja pewność siebie wynosi 0% (ale pracuję nad tym!)
  • Myślę, że jestem w stanie sprostać temu zadaniu, żeby nie było
  • Ahh..no i jeszcze weźcie pod uwagę, że nie jestem w Polsce.... czyli podana przez Was kwota w złotówkach podzieli się przez 4 i wyjdzie wynik w funtach ;-)
Bardzo Was proszę o pomoc... i to jak najszybciej :D Klient zjawi się za kilka godzin... a ja nie wiem co powiedzieć... Z góry Wam dziękuję...!

±

Komentarze do wpisu
"2008-05-03 Wpis 96 - Webdesign :: Pierwsze zlecenie... ":

1. remiq napisał(a):
03 maja 2008, 15:38:15

Zażądać, bo jest to żądanie, nie rządanie.

2. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 15:38:54

Coraz gorzej z moją ortografią :D A kiedyś wymiatałem na dyktandach :D sorki, poprawiam :D

3. zx napisał(a):
03 maja 2008, 15:45:28

Za mało szczegółów, żeby coś powiedzieć. Ustal sobie stawkę godzinową przy jakiejś dolnej granicy (10 zł za godzine?), bo to chyba niezbyt skomplikowana praca będzie, i na tej zasadzie wyceń.

4. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 15:46:39

Za mało szczegółów? Jedynie nie mogę podać Wam linka do tej strony… a wszystko inne co wiem, powiedziałem Wam… Hm… to to się robi za godzinę? nie za cały projekt z góry?

5. zx napisał(a):
03 maja 2008, 15:49:13

To powiedz co konkretnie będziesz robił, bo ‘poprawienie strony’ to raczej dziwne cuda. Z tego co na razie zrozumiałem to aktualizacja softu i poprawnienie (w jakim stopniu?) grafiki.

Ja tam stawek godzinowych nie lubię, ale stosuje się je na równi ze wszystkimi innymi. I oczywiście to nie jest tak, że mówisz 10 zł/h i zobaczymy ile mi to zajmie, ale mniej-więcej podajesz granice cenową.

6. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 15:51:04

Mówię, że nie wiem czego on będzie ode mnie wymagał.. Powiedziałem tylko tyle co ja sam wiem… To nie będzie zadanie w stylu „napisz wszystko od podstaw” tylko trzymaj sie tego co juz jest… i spraw zeby ta strona nie wyglądałla badziewnie… zx, widzę, że nie rozumiesz, że ja naprawdę nie wiem na jakiej zasadzie działa „wycenianie się”

7. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 15:58:20

konieckropka- bardzo dobrze,ze Ci sie to trafilo,w oncu cos zrobisz,co potrafisz i jeszcze zarobisz… tylko nie wycen sie za nisko, bo narobisz sie, a wezmiesz grosze… i znaj swoja wartosc.. jak nie,to dzwon do mnie,ja Cie podbduje;p

8. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:00:43

A to Ty tworzysz tylko pod IE tak?
Maxthon używa IE, a ten ze standardami na bakier…

9. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:00:56

No, mam 3 dni wolnego więc się nudzić nie będę... Ale… sama wiesz, że brak mi wiary w siebie i to bardzo bardzo! I muszę się nisko wycenić bo bardzo się boję i to jest taka forma psychologicznej samoobrony :D bla bla :D Ale wiem że trzymasz za mnie kciuki :D

10. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 16:02:23

obys mnietylko nie zaniedbal przez te wolne dni hehe :) nie no, bardzo dobrze wiesz,ze to potrafisz , a to co mowisz to wlasnie bla bla bla bla bla… :) i sie nie boj,bo nie ma czego…:):*

11. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:03:34

@Livio :D Wlasnie tez o tym myslalem :D
Wiem ze trzeba bedzie jednak W Firefoxie testować tym razem i nie bardzo mi się to podoba… no ale mus to mus… Wiem że engine IE jest gorszy od Firefoxa… nie ma sie co kłócić, że nie jest… (ósemka zresztą też... ale to…)

Tak jak mówię... statystyki używania zainstalowanego dawno temu Firefoxa niestety wzrosną! :]

@baunty :D Przecież ja przez to zlecenie nawet na gg j uż nie będę wchodził :D

12. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:03:38

zx, widzę, że nie rozumiesz, że ja naprawdę nie wiem na jakiej zasadzie działa „wycenianie się”

Próbuję ci uświadomić, że nie możesz się wycenić, jeśli nie weisz co masz zrobić. :)

13. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:04:57

konieckropka, myślałem, że na mnie nakrzyczysz, bo ja się jawnie śmieję z tego, że używasz Maxthona, a jednocześnie jesteś jedynym na Joggerze, który używa IE (ktoś więcej? ręka do góry!) :> .

14. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:07:42

Livio, ja bym wolał, żebyś mi cos poradził
A krzyczeć to nie mam zamiaru, doskonale zdaję sobie sprawę z tego co w Polsce myślą o Maxthonie… i co na joggerze myślą o IE/Windowsie… Jesli Cię to pocieszy, rzadko bo rzadko, ale używam też Opery (kiedyś używałem jej jako domyślnej przeglądarki, ale to było lata temu).

O Maxthonie jeszcze porozmawiamy, a tymczasem proszę o pomoc ;-)

15. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:10:07

Aha! I nie używam IE! OK, wrzuć mi, że używam „nakładki na IE” czy cokolwiek, ale nie mówi mi że go uzywam! Proszę Cię! :D

16. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:11:17

Funt za 4zł :o ? To taki mocny ten polski złoty już jest? Ja „pierniczę”. Nieźle.

Wracając do tematu, wziąłbym 50 funtów :> .

Używasz IE, jak by nie patrzył :> .

PS: Mnie nie pociesza fakt, że ktoś nie używa IE, tylko martwi mnie, że ktoś dalej naraża siebie i swój system.

17. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:12:47

Livio, bezpieczniejszej przeglądarki niż IE7 teraz nie ma. Serio – to jak tak cholernie upierdliwe, jak za każdym razem jesteś pytany ‘Czy na pewno…’ – ale fakt faktem – to jest zabezpieczenie całkiem niezłe. ;)

18. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:13:35

zx, gdyby w ten sposób spoglądano na bezpieczeństwo, najprościej byłoby włączyć tryb offline lub uciąć kabel/połamać antenę WiFi.

19. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:14:23

Wiem, wiem – stąd emot na końcu.

20. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:16:57

Livio :D 50 funtów to dostajesz za jeden dzień przerzucania kartonów z TIR-a :D A Wy lubicie wrzucać IE, co? :D Jej… nawiasem mówiąc, Maxthon ma kilka zabezpieczeń „AntyIE” :] Hm… zresztą, ja tam na nadmiar wirusów nie narzekam!

21. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:18:17

konieckropka, no to 200 funtów :> .

Odnośnie IE – kiedyś dla szybkości odpaliłem go zamiast Firefoksa i, mimo antywirusa i czegoś tam jeszcze, dorobiłem się jakiegoś badziewia. Radziłbym Ci z czegokolwiek, co IE ma pod maską, zrezygnować.

22. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:21:22

Ale ja nie wytrzymałbym ubogich opcji Firefoxa/Opery. Stary, próbowałem! Uwierz mi że próbowałem! Ale te programy są praktycznie niekonfigurowalne (biorąc pod uwagę to co mam teraz!). OK, rozumiem, wy macie schiza na punkcie bezpieczeństwa… Spoks… ja tego nie mam… i loguję się do swojego banku przez Maxthona! Tak Przyznaję się... Robię To! na Naszą klasę też loguję się przez Maxthona! Ja nie umiem polubić firefoxa…no…to tak jak z jamnikami… one mnie nie lubią, ja nie lubię ich… :(

23. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:22:08

Tak to jest jak się ludzie biorą za rozwijanie nie to, co trzeba…

24. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:22:46

Wszystko zniosę, ale mówienie, że Opera jest niekonfigurowalna to jawna kpina. :P Serio widziałeś ją na oczy? (Nie brałem jeszcze udziału w flamewar na Joggerze, to czemu by nie… wanna?) ;)

25. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 16:23:39

Elastyczna konfiguracja skrótów, własne przyciski, skórki, własne menu, własne paski narzędzi (no, może tutaj przesadziłem), UserCSS, UserJS…

26. BTM napisał(a):
03 maja 2008, 16:25:01

Jako, że nie masz 100% pewności, oraz nie wiesz dokładnie co masz zrobić, to nie podawaj końcowej kwoty aż się nie dowiesz. Powiedz „XXX funów +/- jak będę wiedział co i jak”.

Pamiętaj, że z Open Source skryptami jest więcej pierdolenia, za przeproszeniem, niż z czymś co sam popełniłeś.

Ustal sobie kwotę za godzinę, jak już ktoś wspomniał, ale ie wyceniaj godzinami tylko dniami. Sugeruję 20zł/h na początek, 3 dni roboty (czyli 24h). 480zł.

Od tej ceny negocjuj z klientem.

27. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:26:20

No ale czemu ze mną...dzisys, ja tylko chcialem sie zapytać na ile mam wycenić jedną usługę! ale OK Tak mistrzu, widziałem Operę... powiem więcej! Mam ją zainstalowaną! Ba! Mam nawet Operę Mini 4.1 w komórce i uzywam jej często i gęsto! I jesli chodzi o Maxthona,to jest on 3 razy bardziej konfigurowalny niż Opera i przynajmniej 7 razy bardziej niż Firefox.

@BTM, wreszcie komentarz na jaki czekałem… tylko myslisz ze 3 dni bede siedzial po 24 h ? ;-) żart :D no dobra, dzieki mistrzu, pomocne porady…

28. btm napisał(a):
03 maja 2008, 16:26:55

Nee, 3 dni będziesz siedział po 8h czyli w sumie 24h :>

29. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:27:25

Tak napisales w nawiase jakby to bylo 3×24h :D spoko

30. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:27:43

Mylisz się. Na całej linii. Widziałem Maxtona i dobrze wiem na co to pozwala. Nie umywa się do Opery. O Firefoxie się nie wypowiem, bo używam tylko do testowania.

31. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:29:51

zx, jak zrobić (w Operze) żeby po klinięciu lewego i prawego przycisku myszy strona powiekszyła się do fullscreen, zostawiając tylko jeden pasek z najprzydatniejszymi opcjami jak Adres, prrzyciski wstecz/dalej… i przycisk undo?

32. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:33:25

Trzebaby zajrzeć w kilka miejsc po konkrety, ale nie widzę problemów. Tzn… nie jestem pewien czy Opera pozwala na ingerencję w domyślne ustawienia myszy, ale zrobienie fullscreena z jakimkolwiek paskiem nie jest problemem – edycja kilku plików konfiguracyjnych.

Tutaj być może problemem jest mysz, bo – z tego co mi wiadomo – Opera wycofała się z możliwości edycji tego, co robią przyciski myszy po protestach użytkowników – od tego są sterowniki. Nie byłoby natomiast problemu z podpięciem takiej akcji pod jakikolwiek klawisz klawiatury.

33. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:41:46

Czyli co, ciężko? :D hehe… ok. Mam Widget. załózmy ze bardzo przydatny, jest to cokolwiek… musze miec do niego jak naszybszy dostęp, bo, załózmy będę z niego korzystał bardzo często… Dlatego chciałbym, żeby ikona akurat tego jednego widzetu znalazła się pomiędzy Menu „File” a „Edit”... jak to zrobić? Bo nie potrafię w Operze.

34. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:44:49

Ciężko tylko dlatego, że Opera Software robi to co powinna, i sterowanie myszą zostawia sterownikom. AFAIR któryś build nawet miał opcje edycyjne każdego klawisza, ale zdecydowano na usunięcie tego.

Z widgetami ci nie podpowiem, bo nie używam. Wywaliłem nawet wszystkie menusy dotyczące tegoż, ale jeśli działają na tej samej zasadzie co cała reszta, to pewnie wystarczy edytnąć plik konfiguracyjny, znaleźć menu główne i tam między File a Edit wstawić coś na wzrór RunWidget,Nazwa.

35. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 16:52:43

zx, Czyli „najzabistyczniejsza konfigurowalność Opery” polega na edycji plików konfiguracyjnych, tak? :D OK, skoro nie uzywasz widgetów (które nie były celem samym w sobie) to użyjmy np. ikonki „Notes”, albo „Trasfers” , „Links”... cokolwiek..niech to będzie nawet przycisk „Cofnij”... chcę po prostu, żeby ikonka uruchamiająca daną funkcję znalazła się pomiędzy „File” a „Edit” .... coż... nie ma to jak userfriendly notepad :D ?

36. zx napisał(a):
03 maja 2008, 16:58:13

Eee… no przecież nie robi się GUI do zaawansowanej konfiguracji. Problemem jest to, że File/Edit/View… nie jest w Operze traktowane jako toolbar. W każde inne miejsce wstawisz co chcesz, ale tam tylko przez notepada.

Co nie zmienia faktu, że się da, a że Maxton pozwala tam przeciągnąć wszystko… cóż no – niech mu będzie, ale wciąż nie ma takich możliwości konfiguracyjnych jak Opra. Bo widzisz – każdej aplikacji można wytknąć coś, co lepiej jest zrobione gdzie indziej. Dla mnie możliwość edycji każdego elementu w Operze jest zadziwiająca. A czy to się robi przez GUI, czy tekstowo… cóż no – ja lubię, jak interfejs jest czyty i przejrzysty, a jak się chce komuś bawić... notepad albo konsola – GUI to minimum.

37. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 17:50:52

(Komentarz zmodyfikowany 03.05.2008 o 18:02)

Jeżeli chodzi o przeglądarki internetowe, to mi osobiście obojetne jest, której używam ;> Czy to IE, FF, Opera, Safari (o nakładkach nie mówie drogi konieckropka (przyp.red) [censored] :P ). Z tych wszystkich programów najczęściej siedze na IE7. Dlaczego? Bo jakoś się tak przyzwyczaiłem. Przez to na pewno mam zawirusowany komputer, moje hasla zostaly przechwycone przez kazde tak zwane dziecko neostrady itd. ;-) Swoją drogą... jaki jest najlepszy antywirus? :D

38. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 17:51:21

iptables

39. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 17:56:41

Dziwny jesteś Saladyn i nigdy nie zrozumiem jak mozna siedzieć na IE! Nawet po dołożeniu IE7 Pro to i tak jest szajs… Maxthon to nie nakładka na IE! To program który uzywa silnika IE, tak samo jak i tlen.pl uzywa silnika IE, tak samo jak i Pajączek NxG uzywa silnika IE i tak samo jak mnóstwo programów w które zaimplementowana jest funkcja przeglądania internetu wewnątrz programu! Rownie dobrze mozesz powiedzieć że Olutook 2007 to nakładka na IE!

A za użycie mojego imienia w łeb dostaniesz jak tylko się spotkamy!

40. Alvarus napisał(a):
03 maja 2008, 17:57:29

znajomy znajomego.. za darmo?

41. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 17:57:58

Alvarus, powodzenia!

42. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 17:59:28

A ja nie rozumiem, dlaczego kwestia przegladarki jest tak wazna ;> w koncu to ma tylko wyswietlic strone a raczej to kto czego uzywa jest kwestia przyzwyczajenia ;>

43. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 18:00:36

Saladyn, problem w tym, że silnik IE niewiele potrafi…

44. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 18:01:32

No widzisz, tylko ze jesli Przeglądarka to Twój drugi system operacyjny, to chcesz się w niej poruszać jak ryba w wodzie… wciskasz jeden przycisk i dzieje sie to co chcesz… Livio… Tobie zalezy na silniku… mi na dostosowaniu do przeglądarki do wlasnych potrzeb, dlatego Ty uzywasz FirefoxoOperopodobnych wynalazków a ja Maxthona!

45. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 18:13:38

Alvarus :„znajomy znajomego.. za darmo?”, a Ty tak zrobiłeś.... z tego co pamiętam, też kasę wziąłeś, bądź kase miałeś wziąć... więc może bez takich tekstów…. zresztą.. koment chyba nie na miejscu , bo autor zaznaczył, iż to nie Jego znajomy, a znajomy znajomego..

46. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 18:15:56

Tja… nie znam kolesia i bede mu w kodzie sie grzebał za darmo? Jasne :D już lecę :D OK, nie raz juz koleżankom… czy kolegom pomagałem w tworzeniu stron… i to jasne..przyjacielska przysluga…wiec za usmiech.. :D Bo to troche byloby chore gdybym znajomym kazał płacić za przysługę (nei za usługę) ... a przeciez wyraznie napisalem ze to bedzie moje zlecenie… po raz pierwszy! Więc jak za darmo :D Avlik, oprzytomnij :D

47. Clou napisał(a):
03 maja 2008, 18:43:01

Własnie jestem w trakcie zlecania czegoś takiego.
Za nową szatę graficzną, postawienie strony na bazie Joomla (CMS itd, wcześniej tego nie było), „usprawnienie i odświeżenie strony” facet chce 1200zł/4

48. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 18:44:31

Ale postawienie = postawienie od podstaw na Joomli czy ona już była na Joomli a Ty tylko odświeżasz?

49. Clou napisał(a):
03 maja 2008, 18:48:31

Postawienie od nowa. Wcześniej było coś na bazie Flash, generalnie strona nie była ruszana ok 4 lat.
I nie ja odświeżam. Ja zlecam wykonanie tego.

50. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 18:49:37

Aha, rozumiem. No dobrze, a teraz postaw się w mojej sytuacji.. .bo Twoja jest trochę inna…? Ile Ty byś pomyślał za to co ja dostanę do realizacji?

51. Clou napisał(a):
03 maja 2008, 18:55:03

150-200 funtów + ewentualny dodatek za nieprzewidziane problemy które mogą wyniknąć w trakcie realizacji.

52. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 18:59:01

Co Ty dajesz? :D 150 funtów? :D i co to są nieprzewidziane problemy :D ?

53. Clou napisał(a):
03 maja 2008, 19:02:15

nieprzewidziane problemy są wtedy jak zastajesz taki burdel, że bardziej opłaca cie sie robić wszystko na nowo :D

54. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 19:03:05

hehe… no chyba nie może być aż tak źle? :D Przeraziliscie mnie ogólnie, tyle Wam powiem…swoimi komentarzami!

55. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 20:15:41

Szczerze mowiac nie wnikalem nigdy ktory silnik jakiej przegladarki co potrafi… ale raczej teraz kazda przegladarka ma podobne mozliwosci przy zastosowaniu odpowiednich pluginow. W IE7 Pro podoba mi sie genialne blokowanie flasha, w Operze skroty, w FF szybkosc dzialania… hmmmm zlaczycie dla mnie to wszystko w cos jednego? :P

56. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 20:16:57

Ja chyba snie! Czlowiek, ktory nie widzial cudow, jakie IE wyczynia, i to jeszcze na Joggerze :o !

PS: Zabawa z wine-doors zepsula mi chwilowo pliterki.

57. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 20:26:26

Jakie cuda masz na mysli? ;>

58. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 20:27:00

O jaaa… Wpadnij do Riddle’a to zobaczysz przyklady.

59. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 20:33:18

Masz na mysli cuda czyli robienie strony internetowej czy dzialanie przegladarki?

60. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 20:33:36

I jedno i drugie.

61. Saladyn napisał(a):
03 maja 2008, 20:37:43

Nie kreci mnie zbytnio robienie stron… wiec nie wypowiadam sie na temat, ktora przegladarka jak sobie radzi z ich wyswietlaniem ;-)Chodzi mi raczej o funkcjonalnosc samego interfejsu tego, co sie uzywa a nie tego, co wyswietla dana przegladarka

62. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 21:17:16

Saladyn… chodzi o to jak Microsoft interpretuje standardy W3C…albo raczej jak ich nieinterpretuje… przykladowo CSS2 jest wspierane dopiero w IE8 (w koncu…to chyba dobry znak co?) A jeszcze zadna przegladarka pod Windows (nawet Safari) nie obsluguje CSS3 w ponad 50%... więc… I nawet ten Wasz kochany Firefox… a dlaczego? Skoro tak bardzo kochacie go skoro jest tak szybko i często aktualizowany…to powinien wspierać CSS3 następnego dnia po jego ukazaniu się! A tu ani widu ani slychu… zmierzam do tego, że to standardy są dla nas… a nie my dla standardów… owszzem żyłoby sie latwiej, gdyby wszyscy ich przestrzegali…ale nie mamy wplywu na to co robi Microsoft…więc musimy przyjmować to co jest! A nie caly czas narzekac jaki to IE jest zły i niedobry!

63. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:18:20

Śmieszne.

64. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 21:20:18

Livio, mam dla Ciebie propozycje… porzuć swój honor, zatrudnij się w Microsofcie i zacznij ich namawiać do przestrzegania ogolnoświatowych standardów… a potem napisz nam jakich argumentów uzyli, zeby Cie przekonać ze nie masz racji…. P.S. Śmieszne to byly takie rzeczy które czytałem na innym blogu…a których raczej się nie wstydziłeś pisać... BTW... więcej otwartości na innych… wiem ze chcesz zgrywać geeka…ale… bądź też czlowiekiem! :] Pozdrawiam Cię Livio, bo mimo wszystko szanuje Cię, bo mamy podobne zainteresowania

65. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:22:42

W Microsofcie nigdy. Nie ruszę palcem, żeby pomóc diabłowi wcielonemu.

Wiem, o co Ci chodzi. Niech to zostanie między nami :D .

66. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 21:23:50

No widzisz, tamto to było smieszne…

67. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:24:28

Ja sobie jawnie robiłem jaja, tak BTW, ale spoko.

68. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 21:25:38

Chciałem jeszcze dodać, że tego co sie dzieje tutaj w komentarzach do tego wpisu, to przeszlo moje najsmielsze oczekiwania… takiego ofttopa… w takich ilosciach i w ogole takiej dyskusji nie na temat…to jeszcze nie widzialem :D Obciach jednym slowem :D

69. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:25:58

Zrzędzisz :> .

70. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 21:26:11

marudzisz ;p;p

71. konieckropka napisał(a):
03 maja 2008, 21:27:24

Nie prawda… gram w Counter Strike’a…a tu wpadlem tylko…w sumie nie wiem po co.. wracam do giery :D narka

72. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 21:27:59

to sie nazywa uzaleznienie od kompa;p

73. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:28:26

baunty, a Ty co robisz w „dniu bez komputera” :> ?

74. baunty napisał(a):
03 maja 2008, 21:28:56

Livio – w dniu bez komputera siedze przy komputerze;p

75. Livio napisał(a):
03 maja 2008, 21:29:13

Witaj w klubie :P .

76. Paweł Ciupak napisał(a):
03 maja 2008, 22:09:25

„Za mało szczegółów, żeby coś powiedzieć.”

E tam, że za mało szczegółów. Odpowiedź jest Jedyna Słuszna – ¹/₁₀ ceny samochodu.

77. dos napisał(a):
04 maja 2008, 20:41:20

konieckropka: wiesz, że istnieje coś takiego, jak rozszerzenia do Firefoksa, których mnogość nie umywa się do Maxthona i nawet mogę stwierdzić, że i do Opery? Nie mówiąc już, że cały interfejs opisany jest w XULu (XML), więc z edycją z palca też nie ma problemu… A dodatki robi się cholernie łatwo – jeżeli potrafisz pisać w HTMLu i w JS to proste dodatki do Firefoksa też zrobisz… Argument o konfigurowalności Maxthona do mnie nie przemawia, bo uważam, że nawet z Operą można zrobić większe cuda, a co dopiero na Firefoksie :P

PS. Ja tam czasem używam Konquerora – używana przeglądarka akurat mnie zbytnio nie obchodzi, odpalam tą, która się nasunie pod kursor, ale IE (ani żadnych nakładek) nie używam do innych celów, niż sprawdzenie, czy jakaś moja strona się pod nim nie rozjeżdża. Nie byłbym w stanie surfować po internecie na Tridiencie, zwłaszcza, że ja go olewam pisząc strony na własny użytek (jakbym nie olewał czekałoby mnie 3x więcej roboty :P)

78. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 20:47:28

koleś, rozmowawiamy o przeglądarkach bez pluginów! 0 dodatków, czysta przeglądarka! Firefox bez pluginów jest gównem ktory nic oprocz wyswietlenia strony zgodnie ze standardem CSS2 nie potrafi. A to za malo. nie chwal sie ze interfejs jest w XML bo to samo jest w maxthonie… a jesli chodzi o funkcje… brak mi słów gdy uruchamiam firefoxa. Nic. Jedno wielkie NIC!

79. Paweł Ciupak napisał(a):
04 maja 2008, 20:48:28

To se ściagnij Operę.

80. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 20:49:18

Wsadź ze kamień w dupę, albo idź do przedszkola i naucz się czytać

81. dos napisał(a):
04 maja 2008, 20:50:12

Do codziennej pracy w Fx nie potrzeba wielu pluginów. Chyba jedynie Flasha, i to też nie zawsze :P

Ale co do rozszerzeń (bo to co innego niż pluginy): nie rozumiem, dlaczego mamy je wyłączać z dyskusji, skoro to naturalna funkcja Firefoksa, który zresztą sam został zaprojektowany jako jedno wielkie API dla rozszerzeń...

82. Paweł Ciupak napisał(a):
04 maja 2008, 20:51:46

Cóż, chciałem coś odpisać, ale nie będę karmić trolla. I innym też to radzę.

83. dos napisał(a):
04 maja 2008, 20:54:36

@Paweł Ciupak: ech, racja, ja mu tylko dam jedno zadanie: „nie chwal sie ze interfejs jest w XML bo to samo jest w maxthonie” – wykaż to. Jestem prawie pewien, że się mylisz, bo nie wiesz o co chodzi ;>

84. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 21:34:01

Pawle, miło mi, że znając mnie raptem od 40 minut zaczynasz nazywać mnie trollem…Ah…pieknie..
A teraz serio. Co napisałeś w tym swoim, jakże super inteligentnie napisanym komentarzu? „To se ściągnij Operę”.

Czekaj, może ja nie rozumiem tego zdania i ono ma jakiś ukryty, głębszy, filozoficzny sens? Jeśli tak to wytłumacz mi, albo po prostu zerknij na to co zostało napisane wyżej (polecam komentarz No.27).

To dobra praktyka… przeczytaj za nim odpowiesz…! Na maturze ponoć się sprawdza.. Więc jak już będziesz pisał tą swoją maturę...nawet z informatyki, to najpierw przeczytaj polecenie, hm?

@dos
specjalnie dla Ciebie wykonalem polecenie dir *.xml /S

fragment specjalnie 4U:

Directory of E:\Programy\Internet\Browsers\Maxthon 2.1.0.1595\konieckropka [at] gmail.com\Config

2007-08-10 06:41 235 ProxyConfig.xml
2007-08-10 06:41 1˙101 SiteList.xml
2008-05-04 04:52 96˙610 ui.xml 3 File(s) 97˙946 bytes

ui.xml to plik, w którym możesz, jesli chcesz… (jeszcze kilka wersji Maxthona wstecz czasem to było niezbędne) pogrzebać, żeby udoskonalić swój interfejs do takiego jaki sobie wymyślisz…

Co więcej prawie wszystkie ustawienia konfiguracyjne… są umieszczone w plikach xml z wyjątkiem kilku config.ini

Nie wiem, czy udowodniłem wystarczająco swoją wiedzę, a może wręcz przeciwnie i faktycznie nie dorównuję Ci wiedzą (tez tak moze być przecież!)

I teraz ja mam pytanie (nie, nie zadanie! pytanie).
Powiedz mi gdzie sa plik ustawień Firefoxa, bo nie mogę ich znaleźć w żadnym katalogu wewn. katalogu w ktorym mam zainstalowanego firefoxa.

Jeszcze jedno. Spieranie się ktora przeglądarka ma lepsze…nazywaj to rozszerzenia… nie ma wg mnie sensu… pluginów mozesz zrobić nieskonczoną ilość i tak zmienic przeglądarkę, że nie bedzie nawet przypominała stanu poczatkowego. Chodzi mi o to zeby porownac mozliwosci czystej przegladarki taką jaką ją stworcy zaprojektowali….

I dodam tylko, ze tego flamewara zaczął Livio ;-)

85. dos napisał(a):
04 maja 2008, 21:39:48

Ale co w sytuacji, kiedy twórcy stworzyli ją właśnie po to, aby miała rozszerzenia?

Ustawienia zapisywanie są po ludzku, czyli w katalogu domowym w folderze „.firefox”. A co do XULa – chodzi o to, że CAŁY interfejs zapisany jest w plikach XUL (to tak jakby XHTML z inną składnią), JS i CSS , a nie tylko ułożenie pasków, ikon itp. Z Firefoksa możesz nawet sobie zrobić coś, co wygląda i obsługuje się jak grę komputerową, jedynie edytując pliki XUL, JS i CSS :P

86. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 21:50:14

No dobrze, ale przykładowo, żebym ja mogl uzyskac w Firefoxie dokladnie to samo co mam teraz (a uwierz mi ze mam naprawdę tak dopasowany interfejs do wlasnych potrzeb, że…!) musialbym po 1. sciagać mnóóóóóstwo dodatkow, 2.. duzo sie naszukać zeby je znaleźć! 3. po ich dodaniu z 20 MB folderu zrobilo by sie pewnie z 30 MB albo i więcej… (pewnie więcej… Włączenie firefoxa trwaloby jeszcze dluzej niz teraz…(tak, firefox uruchamia sie strasznie dlugo!) a pamięci zajmowałby…. huh… pewnie dużo.. i w tym wlasnie jest wada… dodatki zajmują dużo pamięci..więcej niż czysta przeglądarka…
Co więcej…wg mnie coś, co zostalo stworzone do „posiadania rozszerzen” tak jak Ty mówisz.. powinno być niesamowicie małe! A katalog Firefoxa po instalacji wazy dwa razy więcej niż Maxthona! (oczywiscie mowie o opcji, bez dodatków)

A z tego co pamiętam.. niedawno ktos napisal i bardzo sie zdziwilem… Firefox naprawde nadal nie ma obslugi gestów myszy???!

Co do XUL – Więc moze odpowiesz na komentarz No.33 ?

P.S. Nie pogram sobie w Max Payna przez Was, no nie dacie mi! :D

87. dos napisał(a):
04 maja 2008, 21:54:58

#33? Jasne, w XULu nie ma problemu. Musiałbym sobie tylko przypomnieć jego podstawy i znaleźć wolny czas. Kiedyś sobie dodatek FoxyTunes (do kontrolowania odtwarzacza muzyki) wstawiłem do paska menu :P
Niekoniecznie musi być małe, niestety: Gecko (silnik) ma spory udział w wielkości całego Firefoksa.
Obsługa gestów myszy jest, doinstaluj małe, szybkie i wieloplatformowe rozszerzenie (All-in-one Gestures? Czy nawet „Gesty”... Kilka ich jest – do wyboru, do koloru) i już masz.
Co do rozszerzeń: Firefox 3 zrobił niesamowite postępy w szybkości i w zarządzaniu pamięcią, a kiedyś zrobiono testy Firefoksa 2 z ponad setką rozszerzeń: uruchamiał się ok. pół minuty dłużej, ale działał porządnie i wcale nie pożerał tak dużo RAMu. Większość rozszerzeń to tylko pliki XUL, który „nakłada” się na interfejs na starcie i dalej pracuje tak samo szybko, jak sam Firefox.

88. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 22:03:23

No wlasnie, i dlaczego nie moze mieć tych gestów domyslnie wbudowanych? Przeciez tacy przecietni uzytkownicy nie beda sobie tego instalowac, bo powiedzą „a po co?”... a przeciez to taka wygoda… Ja na maxthonie smigam z tym i myszką i na touchpadzie… i dziwi mnie częstokroć, gdy firefox userzy patrzą mi w ekran i mówią... „co to było?” (niebieski ślad myszki)... no i co ja mam im wtedy tlumaczyć, co to są gesty myszy? w Operze to jest… w firefoxie naprawde tez powinno wg mnie! Przeciez to prawie standard – jak Tabbed Browsing!

mniejsza…

No ale widzisz, zmiana czegoś takiego jak przeniesienie dowolnej ikonki… czy to naprawde musi być tak duzo zachodu? Tak duzo czasu marnowac na to trzeba? Pomyslmy o uzytkownikach ktorzy nie wiedzą co to jest XML...którzy nie wiedzą co to jest HTML! Jak oni mogą dostosować sobie taką przeglądarkę jaką jest firefox? Dla nich to jest absolutnie niewykonalne… a i mi nie chcialoby sie grzebać w kodzie gdybym miał zrobić powazny remament… (samo edytowanie ui.xml po każdej nowej wersji Maxthona mnie dobijało, a przeciez to tylko kilka minut w notatniku…).

Wracając do tych ustawień...
„w katalogu domowym w folderze „.firefox”.”
Przeszukałem wszystkie dyski… nie mam takiego folderu! :D

89. dos napisał(a):
04 maja 2008, 22:07:24

Instalując rozszerzenie. Żaden kłopot, zwłaszcza w Fx3. A co do ustawień: nie masz katalogu domowego? xD Pod windą to było Documents and Settings lub jakoś tak…

90. konieckropka napisał(a):
04 maja 2008, 22:14:33

podaj mi nazwę jakiegoś pliku w którym zapisane są ustawienia, albo wygląd przeglądarki… może tak znajdę... nie mam tego, naprawdę... :D

Dodaj komentarz:

Formatowanie komentarzy: Markdown
Aby sformatować komentarz, uzyj znaczników Markdown:
*tekst* emfaza
**tekst** silna emfaza
odnośnik <http://example.com/>
odnośnik2 [Tekst](http://example.com/)

« Wróć

Details:

  • Artist: konieckropka
  • Time: 15:33:14
  • Date: 03 maja
  • Year: 2008
  • Level: 1

Genre:

Komentarz

RSS

Miniblog

?| Google "on fly" search

Inspirujące, ale na ile przydatne?

Źródło: neowin.net

?| Hide And Seek


Imogen Heap - Hide & Seek

?| Firefox Tab Candy

O Firefoxie - wyjątkowo -
nie negatywnie:

?| Karma...

...is a word. Like "love". A way of saying "what I am here to do."