
Gates nie jest już najbogatszym...
"Po 13 latach na szczycie listy najbogatszych ludzi świata "Forbesa" Bill Gates odstąpił tytuł inwestorowi giełdowemu i filantropowi Warrenowi Buffettowi - podał amerykański magazyn ekonomiczny.
[...]
Pierwszy wśród Polaków jest główny akcjonariusz Getin Holding Leszek Czarnecki, który zajął miejsce 446. z majątkiem szacowanym na 2,6 mld dolarów. Innymi Polakami na liście są: Michał Sołowow, Jan Wejchert, Ryszard Krauze, Roman Karkosik i Bogusław Cupiał - wszyscy z majątkami od miliarda do prawie 2 mld dolarów.
W najnowszym notowaniu liczba miliarderów po raz pierwszy przekroczyła tysiąc - naliczono ich 1125 w porównaniu do 946 w roku ubiegłym.
Najwięcej krezusów mieszka w Stanach Zjednoczonych (469). Drugą ojczyzną bogaczy okazała się Rosja (87) - w Moskwie mieszka więcej miliarderów niż w Nowym Jorku.
[...]
Najmłodszym miliarderem jest 23-letni Mark Zuckerberg, założyciel serwisu społecznościowego Facebook, z majątkiem 1,5 mld dolarów.
Heh, Rosja, no tak! To przecież oczywiste. Facebook, no tak, przecież to oczywiste!
Co ja o tym myślę? Masakra. Zbijają kasę na jakichś facebookach, ropie (bo samochody muszą na czymś jeździć... Tylko Bill robi to wszystko rzetelnie pracując, zatrudniając ludzi i nie nieszcząc środowiska, a wręcz przeciwnie. Z myślą o ułatwianiu życiu innym! (Sobie też, to logiczne, ale ważne że mysli NIE TYLKO o sobie!). A Facebook? Śmiech na sali, jak dla mnie!
Wyszedł Internet Explorer 8 wersja Beta (nawet bardzo Beta)

""Welcome to Internet Explorer 8 Beta 1, the latest test release of the most popular browser! "
This release contains some great advances in Cascading Style Sheets (CSS) and layout, programming model, performance, reliability, usability and service integration. We are eager to ensure that the transition to Internet Explorer 8 is seamless for you and your audience, and to give you a head start on using many of the new features with your sites and services. We encourage you to test your sites and services, and our platform implementation, and give us feedback!"
Connect: Internet Explorer Feedback Program
Internet Explorer 8 Beta 1 has now been released! Please check out Dean Hachamovich (IE General Manager) in the MIX08 keynote. To download IE8 Beta 1, please click here. Please read the Release notes and the IE8 Readiness Toolkit which will give a detailed description of the features.
On Monday March 3rd, Microsoft announced that IE8 will be released with standards mode as a default as part of Microsoft’s Interoperability Principles. Please read the press release: Microsoft Expands Support for Web Standards and the IEBlog for more information on this and check out the FAQ for greater explanation on this topic.
Bartkowi już ponoć udało się to coś zainstalować. (na Vista x64). Ja zaraz spróbuje na XP SP2 :] (bo nadal męczę się z tym gównem!) Ciekawe co tam słuchać w Microsofcie :] Ponoć już standardy mają być obsługiwane (aha, bo uwierzę!)
OK,let's go Windows Internet Explorer 8 Beta 1 for Windows XP
P.S. Dodałem trochę dźwięków na stonę główną. Psychedelic Trance czyli to co kropki lubią najbardziej :] Komus się nie podoba, to można wyłączyć albo nie odwiedzać stronki. Może wkrótce umieszczę jakiegoś AJAXa żeby było można wybrać kilka różnych stacji. Póki co di.fm rules :D (jak zawsze!!)
±
Komentarze do wpisu
"2008-03-06 Wpis 24 - 58 mld $ Billa & IE8 Beta":
06 marca 2008, 11:37:23
pewny tego jesteś??
sorry, ale tak niekonfigurowalne środowisko graficzne jakim jest interface windowsa i zarazem tak zasobożerne to daleko szukać...
06 marca 2008, 12:17:21
w jaki sposób Facebook jest szkodliwy dla środowiska?
06 marca 2008, 16:06:27
@Graffi po pierwsze jak zwykle wychodzi typowy model postrzegania Billa Gatesa i Microsoftu w ogóle – czyli że Bill Gates = Windows. Rany boskie,przcież to nieprawda. Tak było kiedyś, dawno, dawno temu! Przecież ja nie mówię o Windowsie, to po pierwsze – mówię o całokształcie pracy Billa Gatesa i jego postawie do wydawania pieniędzy, tudzież sposobu patrzenia na przyszłość!
Po drugie. Sugerujesz, że windows jest niekonfigurowalny? Hm! tysiące tysięcy programów, jakie możesz znaleść w sieci żeby zmienić praktycznie WSZYSTKO!? Ja myślę, że konfiguracja Windowsa jest o wiele bogatsza od Linuxa. Nie wiem co do Macintoshy, nie miałem okazji ich poznać od środka – widziałem tylko przez ramię, ale też jakoś nie zachwycały…
Po trzecie
„i zarazem tak zasobożerne”
Heh, porównajmy systemy tuż po zainstalowaniu. Np. Windows XP kontra Mandrake (wówczas) lub Mandrivia). Jesli chodzi o szybkość nie tylko normalnego użytkowania, otwierania folderów, ale nawet samego uruchamiania! WinXP wygrywa pod kazdym względem! Poza tym nie ma co się spierać. Ty nie lubisz Windowsa bardzo (najwyraźniej) aja nie lubię go tylko trochę... i tyle :]
Pozdro
06 marca 2008, 16:47:16
@Andrzej
Powiedz mi, gdzie napisałem „Facebook” jest szkodliwy dla srodowiska?
Nie chce mi się tego tłumaczyć, bo to przeciez zwykła logika zdania. Na samym koncu masz „A Facebook” – samo to, już oznacza, że zdanie wcześniej nie pisałem o nim, a raczej o ropie, to chyba oczywiste… no przynajmniej dla mnie.
Ale OK, jak chcesz. W jaki sposób Facebok jest szkodliwy dla środowiska? Środowisko internautów uuzaleznia się od portali społecznościowych, coraz więcej osób spędza coraz więcej czasu siedząc na tego typu witrynie. Zanikają społeczne relacje na rzecz „umacniających sie” relacji internetowych. Środowisko, czyli ogół społeczności niestety na tym nie zyskuje (biorąc pod uwagę stan jaki był „kiedys” – rok temu, dziesięć lat temu, sto lat temu.)
06 marca 2008, 16:54:13
Myślisz, że to portale społecznościowe są winne rozpadaniu się „realnych” więzi? Ja bym tu nie był taki pewny.
Mówienie o WindowsXP (wydanym w 2001) to jakaś pomyłka, jeśli już to porównuj aktualne Ubuntu i Vistę.
A co do konfigurowalności, to oczywiście Linux jest bardziej konfigurowalny (wręcz „absolutnie konfigurowalny”), bo możesz zmienić każdy wiersz kodu. W Windows zmienisz tylko to, co zostało uprzednio wydzielone jako komponent z dobrze zdefiniowanymi interfejsami.
No i nie widzę niczego złego w zarabianiu na serwisach www. Takie czasy. Ja tam bardziej zazdroszczę, że taki młodzik dzięki własnej pracy odniósł tak wielki sukces.
06 marca 2008, 17:17:03
@Hoppke
Ad.1 Nie, wcale tak nie myślę.
Ad.2 Pomyłka? Niby dlaczego? Zaprzeczasz faktom, że kilka lat temu istniało coś takiego jak opozycja WinXP i Mandrake? Co, mamy zapomniec o tych czasach? Niby dlaczego? I niby dlaczego miałbym porównywać Vistę (z jakiej racji akurat Vistę?) do Ubuntu (dlaczego akurat Ubuntu?). Chciałem porównać Windows XP do Mandrake’a bo w owych czasach używałem obu zamiennie… i w ten sposób mogę się na temat tych dwóch systemów wypowiedzieć.
Ad.3 Konfigurowalność. Masz rację! W końcu zarówno moja siostra, mój kilkunastoletni siostrzeniec (pozdro dla Patryka) a także moja mama, nie mieliby problemu ze skompilowaniem jądra, oraz ze zmianą wiersza w kodzie który im akurat nie pasuje. Hm, tak nawiasem, to przecież Linux jest taaaaaaaki prosty w obsłudze!
A tak serio – OK, możesz zeminić każdy wiersz kodu. Masz taką możliwość, jesli umiesz to zrobić. Chwała im za to, ale…w sumie nie ma czym sie podniecać, w końcu taka a nie inna licencja to powoduje. Windows ma inną licencję, inną politykę firmy, która zarabia na godzinach pracy wielu, wielu ludzi. Jeśli Tobie bardziej podoba się Ubuntu od Visty, spoko, masz prawo!
Ad.4 Ja też nie widzę w tym niczego złego. Tak samo na zarabianiu na serwisach www jak i na zarabianiu na Windowsie, X-Boxach i wszystkich innych duperelach przez Microsoft. Tak już jest. A co do kolesia, który stał się milionerem. Pewnie – takiego sukcesu to tylko pozazdrościć. Zapewne nie mało się nabiegał za tym, żeby to zarobić. A co powiesz o tych wszystkich miliarderach w Rosji / Moskwie? Czy ich interesy są również tak uczciwe? Hm…!
06 marca 2008, 17:44:40
@Ad 1. Więc dlaczego mówiąc o złym wpływie Facebooka na środowisko piszesz: „Zanikają społeczne relacje na rzecz „umacniających sie” relacji internetowych.”?
@Ad 2. W przeszłości istniała też opozycja Amiga – PC, ale kogo obchodzi historia antyczna?
Dlaczego Vista? Bo Vista to współczesny przedstawiciel Windows. Spróbuj kupić nowy komputer z WinXP zamiast Visty — robi się to coraz trudniejsze, a w przypadku nowych maszyn wręcz niemożliwe. Dlaczego Ubuntu, a nie Mandriva? Bo jak pokazują statystyki to Ubuntu jest obecnie przedstawicielem Linuksa, a Mandriva zajmuje jakąś niezbyt znaczącą niszę.
@Ad 3. To trzeba było od razu zaznaczyć, że przez konfigurowalność masz na myśli to, co Ty i Twoja rodzina potraficie ściągnąć z sieci/skonfigurować. Tyle że przy takim kryterium może się okazać, że np. większość drukarek laserowych jest jednorazowego użytku, bo Twój kuzyn nie umiałby tonera wymienić (nie żartuję, wiele osób naprawdę ma problem z takimi rzeczami — by wymienić zasobnik z tuszem wiozą drukarkę do serwisu, bo boją się coś uszkodzić).
Liczy się możliwość przewidziana przez producenta, a nie umiejętności konkretnego użytkownika (większość użytkowników komputera nie umiałaby pewnie nawet wszystkich kabli do obudowy samodzielnie popodłączać).
@Ad 4. Khm. „Facebook, no tak, przecież to oczywiste! Co ja o tym myślę? Masakra. Zbijają kasę na jakichś facebookach, ropie (bo samochody muszą na czymś jeździć... Tylko Bill robi to wszystko rzetelnie(...) i nie niszcząc środowiska”.
Jeśli tak wygląda Twoje „Ja też nie widzę w tym niczego złego”, to strach pomyśleć jak wyrażasz swoją dezaprobatę! ;)
06 marca 2008, 18:23:08
Ktoś tu się na mózgi pozamieniał z warzywami…
Chyba zrobię jakieś porównanie czasów uruchamiania i obciążenia procesora Ubuntu i Visty. Jeżeli według ciebie Windows jest dobry i szybki, to go instaluj, płać kupę kasy osobie, która zwyczajnie wykorzystuje ludzi i hamuje rozwój dzięki monopolowi. Bill i jego firma wiele dobrego zrobili, ale ich czas przemija ;)
Of course to tylko moja subiektywna opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać. Ogólnie rzecz biorąc, właśnie wywołałeś flamewara na wielką skalę. Tylko czekać aż znajdziesz się w najczęściej komentowanych. Greetz.
06 marca 2008, 18:57:10
Ad.Ad.1 Bo Andrzej uważał, że ja myślę o szkodliwości Facebooka na srodowisko (w domyśle – naturalne).
Ad.Ad.2 W 100% się z tobą zgadzam. Wszystko co napisałeś jest prawdą! Ale czy z tego powodu, ze teraz jest Vista i Ubuntu, nie mogę wrócić do porównania sprzed kilku lat? Nie mam takiego prawa? Nie chodzi mi o to, że teraz Vista jest lepsza od Ubuntu, lub że Ubuntu lepszy od Visty. Ja chciałem porównać WinXP do Mandrivi i tak zrobiłem. Nie ma co się czepiać!
Ad.Ad.3 Wybacz, ale ja mam trochę większe umiejętności od reszty mojej rodzinki :] To po pierwsze. Po drugie. Masz rację (znowu). Wiele czynności jest dla przeciętnego użytkownika skompikownanych, chocby właśnie coś takiego jak wymiana tunera, czy otworzenie obudowy. W sumie to chyba nawet nie jest to tyle trudne, co straszne.
06 marca 2008, 18:58:11
@Albi, możesz wyrażać sowje zdanie, ale nie obrażaj nikogo, ok?
09 marca 2008, 17:28:54
Uwielbiam czytac tutaj komentarze, sa bardziej rozbudowana, niz notka :P
09 marca 2008, 19:08:36
@Saladyn Nie podobają Ci się notki moje, mam rozumieć?
10 marca 2008, 01:12:18
Notki są ok ;-)
10 marca 2008, 07:53:59
No ja myślę :D
Dodaj komentarz: